Alegeri Consiliul Economic și Social

Consiliul Economic şi Social este un organism cu rol consultativ în ceea ce privește stabilirea strategiilor şi politicilor economice şi sociale la nivel naţional şi este cheia pentru realizarea, promovarea şi dezvoltarea dialogului și a solidarităţii sociale. Membrii Consiliului au printre atribuții analizarea și avizarea proiectelor de hotărâri și de ordonanțe ale Guvernului și proiectele de lege care urmează să ajungă în Parlament, precum și a proiectelor de programe și strategii înainte de adoptare. Tot membrii CES sunt responsabili și de semnalarea către Guvern și Parlament a unor fenomene sociale și economice care trebuie să ajungă pe agenda pentru a fi întâmpinate de propuneri de acte normative. Nu în ultimul rând, acest Consiliu are un rol activ în analizarea stărilor conflictuale la nivel național sau în sector și propun modalități pentru a le soluționa, conduce analize și studii privind realitatea economică și socială din România și contribuie la implementarea de strategii, programe și standarde în ceea ce privește dialogul social.

Este esențial să marcăm faptul că anul 2020 este cu atât mai important pentru societatea civilă cu cât este pentru prima dată când conducerea Comitetului Economic și Social ajunge, prin rotație, să fie asigurată de unul din cei 15 reprezentanți al sectorului în acest organism. Este un moment în care sectorul ONG din România are șansa de a demonstra din nou gradul ridicat de profesionalism și competențele sale la cel mai înalt nivel.

Regulament CES Rezultate finale CES
Sectiune: Organizații pentru protecţia drepturilor omului

Organizații pentru protecţia drepturilor omului

Cristian-Mihai Dide
Asociația ”Evoluție în Instituție”
Asociația ”Evoluție în Instituție”
Sectiune: Organizații pentru protecţia drepturilor omului
Status candidat: Respins

Descriere:

Antreprenor energic, pasionat de tehnologie și execuții tehnice, specializat în sisteme și proceduri de siguranță a vieții, cu o atitudine sangvinică ce se poate transforma într-una colerică, dacă situația este de așa natură.

În perioada 2008-2016, am reușit să cresc aria de activitate și de expertiză a companiei pe care am înființat-o Alături de activitatea profesională, susțin puternic implicarea civică în deciziile administrative locale și centrale prin acțiuni care urmăresc creșterea transparenței în luarea deciziilor în cadrul administrației publice, cunoașterea drepturilor cetățenești și prezentarea unor idei de city management profesionist.

Din 2017 mi-am dedicat tot timpul în susținerea Statului de drept, domniei legii și respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului. În cadrul Asociației Evoluție în instituție, pe care am înființat-o în 2016, am desfășurat mai multe acțiuni ce au avut ca scop diminuarea abuzurilor săvârșite de forțele de ordine

Informații generale

Funcție:

Președinte

Activitate profesională:

*Activități desfășurate în cadrul Asociației ”Evoluție în instituție”*
2017-2020
Activități juridice de combatere a abuzurilor forțelor de ordine
Promovarea recursului în interesul legii judecat în dosarul 1811/1/2018.
Activități de protest împotriva decidenților politici ce amenințau Statul de drept și a instituțiilor ce încălcau drepturile fundamentale ale cetățenilor
Acțiuni juridice pentru diminuarea efectelor survenite ca urmare a aplicării amenzilor abuzive de către instituțiile de forță.

*Activități desfășurate în cadrul C.M.D. Systems S.R.L.*
2015-2016
Înființarea departamentului specializat în execuția de lucrări de instalații pentru sisteme de irigații:
- Suduri PEID (polietilenă de înaltă densitate) cu sudori autorizați ISCIR pentru toate diametrele de țeavă ;
- Montare grupuri de pompare;
Obținerea și implementarea certificărilor ISO pentru toate activitățile societății

2014
Extinderea departamentului de instalații pentru activitatea principală a societății (activități de luptă împotriva incendiilor și de prevenire a acestora) prin obținerea autorizațiilor:
• proiectarea și instalarea și întreținerea sistemelor și instalațiilor de ventilare pentru evacuarea fumului și gazelor fierbinți;
• termoprotecție cu vopsele termospumante și produse de torcretare.
Contracte cu parteneri internaționali pentru instalarea sistemelor de numărat persoane cu echipă proprie, în centre comerciale din Austria, Italia și Olanda;

2011 - 2014
Înființarea departamentului de instalații pentru activitatea principală a societății prin obținerea autorizațiilor de proiectarea și instalarea și întreținerea sistemelor și instalațiilor de semnalizare, alarmare și alertare a incendiilor, cât și instalațiilor de limitare și stingere a incendiilor
Colaborări internaționale în vederea instalării și automatizării sistemelor de numărat persoane pentru echipele proprii ale unor centre comerciale din Ungaria, Grecia, Kuweit, Qatar, Arabia Saudită, Iordania, și Suedia.

Studii:

2016
- Transparentizarea Bugetelor Locale, Funcky Citizens, Sinaia

2014
- Curs Asociația Română pentru Tehnică de Securitate
- FIREX International, Fire Prevention, Detection and Protection, Londra, 2014

2010
- Certificare Șef serviciu voluntar-privat pentru situații de urgență;
- Certificare Cadru Tehnic cu atribuții în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor;
- Certificare Operator Termoprotecție;
- Certificare Inspector Protecție Civilă;
- Certificare Servant Pompier;
- Diplomă Tehnician pentru sisteme și instalații de semnalizare, alarmare și alertare în caz de incendiu;
- Diplomă Tehnician pentru sisteme și instalații de limitare și stingere a incendiilor.

2004
-Cursuri de certificare de competență tehnică BOSCH și HONEYWELL;
-Facultatea de Transporturi, Universitatea Politehnică din București

2000-2004 - Colegiul Național “Anghel Saligny”, Roșiorii de Vede

Q&A

Care sunt principalele obiective pe care ți le propui dacă vei obține un loc în Comitetul Economic și Social?

- Prezentarea în plenul Comitetului Economic și Social a nevoii de elaborare alături de mediul ONG a unui studiu cu privire la respectarea libertăților și drepturilor fundamentale în România pentru perioada 2010-2020
- Susținerea în plen a necesității implementării unei proceduri clare care să prevadă acțiuni prin care să apropie Comitetul Economic și Social de cetățeni și de mediul ONG ce desfășoară activități de monitorizare(watchdog), apărare a drepturilor omului sau advocacy
- Medierea dialogului între reprezentanții societății civile și Comitetul Economic și Social, cu privire la probleme ce țin de respectarea drepturilor omului.
- Promovarea activității Comitetului Economic și Social în mediul ONG și în rândul cetățenilor
- Semnalarea Guvernului, Parlamentului și a altor instituții problemele sociale privitoare la încălcarea drepturilor omului, semnalate de mediul ONG sau observate personal
- Crearea unui grup de lucru împreună cu ONG-urile din domeniu

Care considerați că ar trebui să fie cele mai importante puncte de pe agenda domeniului pentru care aplicați?

- Implementarea unei proceduri clare care să prevadă acțiuni prin care să apropiem Consiliul Economic și Social de cetățeni și de mediul ONG în general
- Medierea dialogului între reprezentanții societății civile și Consiliului Economic și Social, cu privire la probleme raportate de societatea civilă
- Semnalarea Guvernului, Parlamentului și a altor instituții problemele sociale privitoare la problemele societății civile

Care sunt cele mai relevante momente din experiența ta care te recomandă pentru a ocupa un loc in Comitetul Economic și Social?

În 2016, când nu erau puse bazele asociație ”Evoluție în instituție”, în calitate de tânăr antreprenor conduceam de 8 ani compania proprie cu 10 angajați, și eram interesat să dezvolt afaceri cu impact pozitiv asupra comunităților insuficient deservite. Am ajuns să port discuții cu prefectul județului, Carmen Daniela Dan. La finalul unei audiențe oficiale, unde am discutat despre reabilitarea sistemului de irigații și despre problemele pe care le avem în dezvoltarea unui cabinet stomatologic ultra modern în mediul rural din Teleorman, aceasta m-a acuzat de trafic de influență. După 3 ani, Tribunalul Dâmbovița a constatat în dosarul 140/120/2017 faptul că ni s-a făcut o nedreptate și a îndreptat-o, cu cheltuieli din partea Statului Român.

Am realizat că aparatul administrativ duce lipsă de oameni pregătiți și deschiși la dialog care să înțeleagă cetățenii. 6 luni mai târziu am înființat ONG-ul și am promis că voi face tot posibilul ca alți tineri să nu pățească ce am pățit eu.

Organizație

Numele organizației: Asociația ”Evoluție în Instituție”

Scurta descriere:

Evolutie in Institutie(EII), infiintata in 2016 cu scopul de a promova cresterea calitatii proceselor de elaborare a politicilor publice, are printre obiective:

1. Asigurarea transparentei in institutii publice si responsabilizarea lor in raport cu cetatenii, ca beneficiari directi ai serviciilor publice,
2. Realizarea controlului civic in privinta functionarii pe principii transparente si democratice a institutiilor publice.
3. Apararea drepturilor omului in conformitate cu prevederile tratatelor internationale.

In realizarea scopului propus, Asociatia desfasoara urmatoarele activitati:
- educarea cetatenilor cu privire la competentele si atributiile autoritatilor publice
- informarea cetatenilor cu privire la problemele de interes public;
- informarea si educarea alegatorilor cu privire la desfasurarea procesului electoral;
- monitorizarea procesului electoral;
- educarea comunitatii si a autoritatilor publice cu privire la necesitatea dialogului civic;
- facilitarea si organizarea de intalniri intre cetateni si reprezentanti ai autoritatilor publice;
- organizarea de dezbateri si sondaje de opinie pe subiecte de interes public;
- dezvoltarea de programe in regim de parteneriat cu autoritatile publice;
- stimularea implicarii active a cetatenilor in elaborarea deciziilor si politicilor publice;
- imbunatatirea cadrului legislativ;
- colaborarea cu alte asociatii similare din tara si din strainatate;
- sprijinirea si apararea membrilor si voluntarilor Asociatiei;

EII a asigurat asistenta juridica in 500 plangeri impotriva amenzilor aplicate de jandarmerie la proteste pasnice, cu un
procent de reusita de 65%. In 2019 am redactat 17 plangeri la CEDO pentru incalcarea dreptului la intrunire si la libera
exprimare, iar la sfarsitul lui 2020 vom avea peste 50 de dosare la CEDO.
Cu Ministerul Afacerilor Interne avem peste 40 de actiuni in instanta pentru obligarea comunicarii informatiilor publice.

Județ: Bucuresti

Localitate: Bucuresti