Alegeri Consiliul Economic și Social
Consiliul Economic şi Social este un organism cu rol consultativ în ceea ce privește stabilirea strategiilor şi politicilor economice şi sociale la nivel naţional şi este cheia pentru realizarea, promovarea şi dezvoltarea dialogului și a solidarităţii sociale. Membrii Consiliului au printre atribuții analizarea și avizarea proiectelor de hotărâri și de ordonanțe ale Guvernului și proiectele de lege care urmează să ajungă în Parlament, precum și a proiectelor de programe și strategii înainte de adoptare. Tot membrii CES sunt responsabili și de semnalarea către Guvern și Parlament a unor fenomene sociale și economice care trebuie să ajungă pe agenda pentru a fi întâmpinate de propuneri de acte normative. Nu în ultimul rând, acest Consiliu are un rol activ în analizarea stărilor conflictuale la nivel național sau în sector și propun modalități pentru a le soluționa, conduce analize și studii privind realitatea economică și socială din România și contribuie la implementarea de strategii, programe și standarde în ceea ce privește dialogul social.
Este esențial să marcăm faptul că anul 2020 este cu atât mai important pentru societatea civilă cu cât este pentru prima dată când conducerea Comitetului Economic și Social ajunge, prin rotație, să fie asigurată de unul din cei 15 reprezentanți al sectorului în acest organism. Este un moment în care sectorul ONG din România are șansa de a demonstra din nou gradul ridicat de profesionalism și competențele sale la cel mai înalt nivel.
Organizații din domeniul sănătate, educație și tineri
Descriere:
Mihaela Stan fiind părinte de gemeni cu tulburări din spectrul autist, este o persoană responsabilă, serioasă, consecventă, cu spirit de echipă și o luptătoare privind demnitatea copilului și sistemele birocratice.
Este o persoana implicată in mediul ONG - fiind vicepreședinte al Asociației RENINICO România, vicepreședinte FEDRA și președinte al Asociației Puzzle România , apolitică, și militant pentru drepturile copiilor cu dizabiliăți, mai ales pentru dreptul la o educație incluzivă, recuperare, integrare, incluziune socială și libera exprimare a persoanelor vulnerabile.
Funcție:
Vicepresedinte Asociatia RENINCO RomaniaActivitate profesională:
Mihaela Stan este:
- Membru în Comisia pentru pentru educație, tineret, sport, cercetare, formare profesională și cultură – C5 din cadrul Consiliul Economic și Social;
- Vicepreședinte Asociația RENINCO România;
- Vicepreședinte FEDRA - Federația pentru drepturi și resurse pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist;
- Președinte Asociatia Puzzle România și coordonator al centrului de zi pentru copii cu dizabilitati, Centrul ABA Bucuresti;
- Consilier Juridic Definitiv;
- Expert proiecte europene- domeniul- incluziune socială, educație și formare;
- Consilier în dezvoltarea carierei;
- Formator;
- Expert achizitii;
- Asistent personal.
Studii:
Mihaela Stan este licentiată în drept și Consilier în dezvoltarea carierei, absolvent de:
- Master ,,Consiliere Școlară și Dezvoltarea Carierei” Facultatea de Psihologie și Științele Educației Catedra de Pedagogie – Universitatea din București;
- Modulul Psihopedagogic;
- Licentiat în Științe Juridice, Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza, București
- Bacalaureat .
Alte formării: Expert Achiziții; Inspector Resurse Umane; Formator.
Care sunt principalele obiective pe care ți le propui dacă vei obține un loc în Comitetul Economic și Social?
Principalul obiectiv îl reprezintă participarea activă la analiza și evaluarea propunerilor de politici publice din domeniul educație, sănătate și tineret, având o experiență specializată în ceea ce privește educația, dizabilitatea intelectuală și autismul. Având expertiza în activitățile concrete care implică identificarea nevoilor la modul real în domeniul educației, obiectivele vor viza drepturile privind cerințele educaționale speciale pentru copii și tineri.
Care considerați că ar trebui să fie cele mai importante puncte de pe agenda domeniului pentru care aplicați?
Considerăm că cele mai importante puncte din agenda ar trebui sa fie:
- Sănătatea
- Educația
- Integrarea și incluziunea educațională și socială a persoanelor vulnerabile.
Care sunt cele mai relevante momente din experiența ta care te recomandă pentru a ocupa un loc in Comitetul Economic și Social?
Sunt momentele în care simți că participi la schimbarea mentalităților celor din jur, în special a celor cu putere de decizie, cu privire la punerea legii în slujba cetățeanului, fie el copil sau adult, atunci când: -un parinte conștientizează nevoile și drepturile propriului copil; -un copil special este integrat și beneficiază de un cadru didactic format/ pregatit; - participi în grupurile de lucru privind politicile publice (ex: Participarea constantă în cadrul Comitetului pentru elaborarea Planului Național pentru Autism; Politici publice în educație pentru prevenirea, combaterea și interzicerea segregării școlare); -militez în strada alături de copiii mei, de alți părinți, voluntari, oameni diverși și ONG-uri pentru Constientizarea autismului in ziua de 2 aprilie, o zi speciala din an; - avizul pentru un proiect legislativ care ști că va schimba viata multor copiii vulnerabili din sistemul educational. Acestea sunt experiențe care te motivează să continui.
Numele organizației: ASOCIATIA RENINCO ROMANIA
Scurta descriere:
Asociaţia RENINCO România – reprezinta o Reţea Naţională de Informare şi Cooperare Pentru Integrarea Copiilor şi tinerilor cu cerinţe educative speciale in comunitate. Asociatia detine o vastă experienţă de peste 25 ani în domeniul educaţiei incluzive, activitatea fiind reflectată în implementarea de proiecte si programe cu acoperire națională, activități de formare profesională, studii, cercetări, precum şi de promovare a unor soluții educaționale inovatoare cu impact la nivelul politicilor publice în domeniul educaţiei.
Județ: Bucuresti
Localitate: Bucuresti